logotyp e-KAUNT.pl

Usługi księgowe


Samodzielne zarządzanie finansami bywa nie lada wyzwaniem dla przedsiębiorców. Zawiłość polskiego prawa w zakresie podatkowym, różne kwestie podatkowe określane na podstawie odrębnych przepisów oraz częste zmiany sprawiają, że łatwo o błąd mogący skutkować wysokimi karami. Warto zatem skorzystać z pomocy specjalistów. Profesjonalne usługi księgowe pomagają zapewnić zgodność z przepisami, a także optymalizują koszty i poprawiają płynność finansową firmy, wspierając przedsiębiorcę w podejmowaniu świadomych decyzji biznesowych.


Z nami możesz być spokojny o zarządzanie finansami i zająć się innymi obszarami swojej działalności. Nasi eksperci wszystkim zajmą się za Ciebie i przeprowadzą Cię przez cały proces.

ikona symbolizująca pieniądze

Przed każdą współpracą:

  • Poznamy indywidualne oczekiwania i znajdziemy najlepsze rozwiązanie dla Ciebie
  • W prosty sposób wytłumaczymy Ci zawiłe kwestie księgowe i podatkowe
  • Pomożemy przy założeniu działalności gospodarczej
  • Przeprowadzimy Cię przez formalności związane z Urzędem Skarbowym i ZUS-em

Prowadzenie ewidencji przychodów


Pomożemy Ci w sprawie prowadzenia ewidencji przychodów. Jest to uproszczony rodzaj prowadzenia księgowości, przeznaczony dla przedsiębiorców rozliczających się w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Polega on na rejestrowaniu wyłącznie przychodów (bez kosztów), co upraszcza rozliczenia. W ewidencji należy ująć każdy przychód uzyskany ze sprzedaży towaru czy usługi, aby prawidłowo obliczyć zaliczkę na podatek dochodowy.

Ewidencję przychodów należy przeprowadzać zgodnie z przepisami:

  • ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne,
  • rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie prowadzenia ewidencji przychodów i wykazu środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.

Ewidencja przychodów dotyczy najczęściej osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą lub wspólników spółek osobowych, którzy wybrali tę formę opodatkowania. Warunkiem uznania ewidencji jest bycie podatnikiem, którego działalność kwalifikuje się do ryczałtu oraz którego przychody nie przekroczyły określonego limitu rocznego (ustalanego przez przepisy).

Podatkowa księga przychodów i rozchodów – prowadzenie


Księga przychodów i rozchodów (KPiR) to uproszczona forma księgowości przeznaczona dla przedsiębiorców rozliczających się na zasadach ogólnych (według skali podatkowej) lub podatkiem liniowym. W KPiR rejestruje się wszystkie przychody z działalności oraz koszty ich uzyskania, co pozwala obliczyć dochód podlegający opodatkowaniu. Prowadzenie księgi przychodów i rozchodów jest obowiązkowe dla osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, wspólników spółek cywilnych, jawnych oraz partnerskich, jeśli ich przychody netto za poprzedni rok nie przekroczyły określonego progu

Prowadzenie rejestru sprzedaży i zakupu VAT


Rejestr sprzedaży i zakupu VAT to ewidencja prowadzona przez podatników VAT, służąca do prawidłowego rozliczania podatku od towarów i usług (VAT). Ewidencja sprzedaży VAT obejmuje wszystkie transakcje sprzedaży podlegające opodatkowaniu, natomiast ewidencja zakupu VAT pozwala na ujęcie wydatków, od których można odliczyć podatek naliczony. Na podstawie tych rejestrów przedsiębiorca wypełnia deklaracje VAT, obliczając kwotę podatku należnego do zapłaty lub ewentualnego zwrotu.

Prawidłowe prowadzenie rejestrów VAT jest kluczowe, aby zapewnić zgodność z przepisami podatkowymi oraz uniknąć ewentualnych kar w przypadku kontroli skarbowej. Współpraca z profesjonalnym biurem księgowym daje gwarancję, że ewidencja vat zakupu i sprzedaży przebiega poprawnie (z uwzględnieniem zmian w przepisach), a wszystkie deklaracje są składane terminowo. Dzięki temu przedsiębiorca unika ryzyka błędów, oszczędza czas i może skupić się na rozwoju działalności, mając pewność, że jego rozliczenia VAT są zgodne z prawem.

Ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych


Ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (WNiP) to kluczowy element rachunkowości każdej firmy, który umożliwia monitorowanie, zarządzanie i rozliczanie majątku przedsiębiorstwa o charakterze materialnym oraz niematerialnym. Prawidłowe prowadzenie tej ewidencji jest wymagane przez przepisy prawa, a także stanowi istotne narzędzie kontroli finansowej, planowania budżetu i zarządzania aktywami. Zarówno środki trwałe, jak i wartości niematerialne i prawne wpływają na rentowność przedsiębiorstwa.

Środki trwałe to zasoby majątkowe o fizycznej postaci, które są używane w firmie przez dłużej niż rok. Do tej kategorii należą:

  • nieruchomości (np. budynki, grunty);
  • maszyny i urządzenia wykorzystywane w działalności gospodarczej;
  • środki transportu, takie jak samochody firmowe;
  • infrastruktura techniczna oraz inny sprzęt o okresie użytkowania powyżej roku (np. komputery).

Wartości niematerialne i prawne (WNiP) to aktywa bez fizycznej formy, mające jednak określoną wartość i służące firmie w działalności operacyjnej przez okres przekraczający jeden rok. Należą do nich:

  • prawa autorskie i licencje na oprogramowanie;
  • patenty i wynalazki;
  • znaki towarowe i inne prawa majątkowe;
  • know-how, czyli specjalistyczna wiedza i procedury;
  • programy komputerowe oraz inne wartości niematerialne kluczowe dla firmy.

W eKAUNT prowadzimy ewidencję środków trwałych w formie elektronicznej – wszystkie dokumenty wysyłasz do nas za pośrednictwem aplikacji. Jest to dodatkowe udogodnienie szczególnie dla tych przedsiębiorców, którzy chcieliby skorzystać z naszych usług, ale nie mają czasu na regularne odwiedzanie naszego biura we Wrocławiu.

Ewidencja środków trwałych – ryczałt


Prowadzimy również ewidencję środków trwałych przy opodatkowaniu ryczałtem. Odnosi się ona do specyficznego podejścia do ewidencjonowania majątku trwałego dla firm i osób prowadzących działalność gospodarczą, które korzystają z ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych jako formy opodatkowania. Ryczałt to uproszczona forma opodatkowania, w której podatek liczony jest od przychodów, bez pomniejszania ich o koszty uzyskania przychodów. Chociaż przy ryczałcie podatnicy nie odliczają kosztów od przychodów, wciąż istnieje obowiązek ewidencjonowania niektórych składników majątku, takich jak środki trwałe i wartości niematerialne i prawne.

Sporządzanie miesięcznych deklaracji JPK_VAT7, VAT-UE oraz ZUS DRA


Deklaracje JPK_VAT7, VAT-UE oraz ZUS DRA są ważnymi dokumentami, które muszą być składane przez przedsiębiorców w Polsce. Formularze te pełnią różne funkcje. JPK_VAT7, czyli Jednolity Plik Kontrolny dla potrzeb VAT, jest elementem szeroko zakrojonego systemu cyfrowej kontroli finansowej, mającego na celu zwiększenie przejrzystości i skuteczności nadzoru nad rozliczeniami VAT. Plik JPK_VAT7 zawiera szczegółowe dane o zakupach i sprzedaży przedsiębiorstwa, na podstawie których określane są kwoty podatku należnego i naliczonego.

Deklaracja VAT-UE to formularz składany przez podatników VAT w Polsce, dokonujących transakcji wewnątrz Unii Europejskiej, takich jak na przykład świadczenie usług na rzecz kontrahentów z innych państw członkowskich. W deklaracji tej raportuje się transakcje nabycia i sprzedaży między przedsiębiorcami z UE, aby umożliwić organom podatkowym weryfikację rozliczeń VAT. Dokument ten jest niezbędny do prawidłowego rozliczenia VAT w obrocie międzynarodowym i składany jest zazwyczaj co miesiąc lub co kwartał.

ZUS DRA z kolei jest dokumentem, dotyczącym rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Każdy przedsiębiorca, który zatrudnia pracowników lub prowadzi działalność na własny rachunek, jest zobowiązany do składania tego dokumentu. ZUS DRA zawiera szczegółowe dane o wysokości składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne oraz Fundusz Pracy.

Sporządzenie rocznego rozliczenia PIT


Co roku do końca kwietnia przedsiębiorcy muszą dokonać rozliczenia PIT za zeszły rok. W zależności od formy opodatkowania należy złożyć odpowiednią deklarację – PIT-36 dla opodatkowania według skali podatkowej lub PIT-36L, jeśli wybrano podatek liniowy. Natomiast ryczałtowcy muszą złożyć deklaracje PIT-28. W deklaracjach tych uwzględnia się wszystkie przychody, koszty oraz dochody uzyskane w trakcie roku. Dlaczego warto w tym przypadku skorzystać z usług biura rachunkowego? Rozliczenie PIT jest bowiem nieodłączną częścią prowadzenia działalności gospodarczej, a do jego poprawnego przygotowania potrzeba dokładnej wiedzy o obowiązujących przepisach.

Jeżeli martwisz się o właściwe rozliczenie PIT, biuro rachunkowe eKAUNT wszystkim się za Ciebie zajmie! Oferujemy kompleksowe wsparcie w przygotowaniu deklaracji PIT, pomagając przedsiębiorcom w spełnieniu wymogów podatkowych. Skorzystanie z naszej pomocy sprawi, że nie będziesz musiał przejmować się złożonymi przepisami podatkowymi.

Biuro rachunkowe – rozliczenie VAT


W zakres naszych usług wchodzi również wsparcie w rejestracji VAT oraz rozliczenie podatku VAT z urzędem skarbowym. Dotyczy to transakcji, w których firma nabywa lub sprzedaje towary i usługi objęte podatkiem VAT. Rozliczenie VAT ma na celu prawidłowe określenie podatku należnego (od sprzedaży) oraz podatku naliczonego (od zakupów), które mogą podlegać odliczeniu, co finalnie wpływa na kwotę zobowiązań podatkowych. Oprócz tego w przypadku nadpłaty przygotowujemy wnioski o zwrot VAT.

Warto pamiętać, że podatek VAT wymaga precyzyjnego określenia, które zakupy można odliczyć, oraz analizy, czy firma kwalifikuje się do korzystania z mechanizmu odwrotnego obciążenia lub metody kasowej. Błędne obliczenia lub niezgodność z przepisami prowadzą do poważnych konsekwencji finansowych, w tym do kar pieniężnych lub odsetek za zwłokę w zapłacie należności. Aby tego uniknąć, zapraszamy do naszego biura znajdującego się we Wrocławiu. Jeśli nie masz czasu bądź mieszkasz poza terenem Wrocławia, to bez obaw – możemy też wykonać rozliczenie podatku VAT online.

eKAUNT – dlaczego akurat my?


  1. Dedykowana aplikacja mobilna - dzięki niej masz wgląd w dokumenty bez konieczności odwiedzania biura. Wszystkie dane znajdują się na informatycznych nośnikach danych, w sposób chroniący je przed zniszczeniem lub zniekształceniem.
  2. Transparentność i płynna komunikacja - zapewniamy stały monitoring postępu prac oraz zrozumiałe raporty w celu podejmowania świadomych decyzji finansowych. W każdej chwili możesz zwrócić się do nas ze swoim problemem, który postaramy się jak najszybciej rozwiązać.
  3. Indywidualne podejście - wnikliwie analizujemy unikalne potrzeby każdej firmy, by móc skutecznie optymalizować koszty oraz maksymalizować korzyści podatkowe. Możesz więc liczyć na rozwiązania szyte na miarę, które wspierają rozwój Twojego przedsiębiorstwa.
  4. Stałe doradztwo i pomoc - zajmujemy się analizą i omówieniem indywidualnej sytuacji prawno-podatkowej, a następnie pomagamy Ci założyć działalność gospodarczą w CEIDG, a także zarejestrować do VAT, VAT UE i zgłosić do ZUS.
  5. Możliwość zweryfikowania naszych usług - pierwszy miesiąc prowadzimy Cię całkowicie za darmo. Możesz zatem sprawdzić, czy nasze usługi odpowiadają Twoim oczekiwaniom.
Service Icon

Wszystkich zainteresowanych przedsiębiorców zachęcamy do współpracy – z eKAUNT możesz zapomnieć o kwestiach finansowych, by skupić się na rozwijaniu swojego biznesu.